「ここまで来てよかった」(2025年5月11日)

5月11日
メンタルウェルネス
一日一話

 「うまくできなかったな」と思う日も、ときにはあるものであります。けれども、そうした日であっても、一日を最後まで歩み通したということは、それだけで立派な成果であります。 

 自分を責めるよりも、「ここまでよう頑張ってきたな」と、まずは自らを認めてあげること。そこにこそ、次へのやさしい一歩が生まれてまいります。

 結果にとらわれず、今日の歩みに感謝する。その心が、また明日を照らす光となるのであります。


11th May
Mental Wellness
A Thought for the Day

 There are days when you may feel, “I didn’t quite manage today.” But even so, the very fact that you made it to the day’s end is, in itself, a worthy accomplishment.

 Instead of reproaching yourself, try saying, “Well done for making it this far.” From that gentle acknowledgement, a softer, kinder next step can emerge.

 Rather than clinging to the outcome, be thankful for the journey you’ve made today. That sense of gratitude will, in turn, become a quiet light to guide you into tomorrow.

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。

他人と比べてしまう「昨日の自分を見よう」

 周りの人が輝いて見えると、自分が遅れているように感じることがあります。今日は「比べる相手を変えること」をテーマにお届けします。 比べるなら昨日の自分  私たちは知らないうちに、周りの人と自分を比べてしまうことがある。仕事ができる人、充実して見える人、夢に向かって進んでいる人。 ...